woensdag 15 januari 2014

15 januari Dag van de Tulpen 15. Januar Tag der Tulpen

De eerste dagen van het nieuwe jaar zijn we even een paar daagjes in Duitsland op vakantie geweest.......even geen winkel, geen computer en wat meer tijd voor elkaar. Ik moet bekennen als ik in een grote Duitse stad ben, moet ik altijd even (lees minimaal 1 uur) naar zo'n hele grote boekhandel (die uit meerdere etages met roltrappen bestaat) . De afdeling woonboeken (en kookboeken) is daar zeer indrukwekkend. En van elk boek is er een inkijk exemplaar en voldoende stoelen en banken om heerlijk te lezen, wat iedereen dan ook doet................ik ga altijd met een hele stapel mooie boeken een plek zoeken. Vorige keer liep ik met zoveel dat ik door verschillende mensen aangesproken werd, omdat ze ervan overtuigd waren, dat ik daar werkte...............
Begin van het jaar is ook altijd zo'n moment dat je de feestdagen overdenkt.........we hebben het heerlijk gehad, maar eigenlijk zo jammer dat ze zo geconcentreerd in één week zijn, en zoals ik vorige keer al zei eigenlijk heb je zulke dagen toch helemaal niet nodig om het gezellig en fijn te hebben. 
Toen vond ik een fantastisch scandinavisch boek waar verschillende dagen in het jaar een bepaalde betekenis kregen.........dus daarmee ga ik jullie de komende tijd vast regelmatig lastig vallen..............Beginnende vandaag 15 januari Dag van de Tulpen.................Ben zelf nooit zo'n fan van bloemen in een vaas (liever met wortels dat ze jaarlijks weer opnieuw bloeien) , maar deze dag kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan...........en noteer alvast in je agenda 21 januari Dag van de Tederheid.......ahhhh





Die ersten Tage im neuen Jahr haben wir einen Kurzurlaub in Deutschland verbracht.........mal eben kein Laden, kein Computer und endlich etwas mehr zeit für einander. Ich muss zugeben, wenn ich in einer großen deutschen Stadt bin, mus ich immer kurz (lies mindestens 1 Stunde) in einem der großen Buchläden verbringen (so einer mit mehreren Etagen und Rolltreppen). Die Abteilung Wohnbücher (und Kochbücher) ist dort sehr eindrucksvoll. Von jeden Buch gibt es ein Exemplar zum herein schauen und es gibt genügend Stühle und Bänke zum Lesen was viele Leute dann auch tun...............ich laufe dort immer mit so einem großen Stapel Büchern zu meinem Platz dass letztes Mal die Kunden davon überzeugt waren das ich dort arbeite und mich mehrere Malen ansprachen...............
Anfang des Jahres ist für mich auch immer so ein Moment dass man die Festtage noch mal überdenkt..........wir hatten es herllich und gemütlich zusammen, aber eigentlich doch schade das diese Tage alle in einer Woche passieren. Dann fand ich ein tolles Scandinavisches Buch worin verschiedene Tage im Jahr eine bestimmte Bedeutung bekamen...........damit werde ich euch die kommende Zeit öfters überraschen..............damit fangen wir dann gleich heute an 15. Januar "Der Tag der Tulpen".............bin eigentlich kein großer Fan von Blumen in einer Vase (lieber mit Wurzeln sodass sie nächstes Jahr wieder blühen), aber diesen Tage wollt ich dann doch in Ehren halten................und schreibt euch schon mal in den Terminkalender.........21 Januar "Tag der Zärtlichkeit".........wie süss.

9 opmerkingen:

La Blomst-Living zei

Ai, laat ik nou geen tulpen in huis hebben...dan maar even de 21e onthouden, dat moet gaan lukken! Handig dat je inkijkboeken hebt in zo'n grote boekhandel, lijkt bijna op een bibliotheek! Geniet van je boek!
Liefs, Linda

Krek wak wou zei

Vandaag de dag van de tulpen....weer wat geleerd. Net als Linda heb ook ik geen tulpen in huis! Ik ben benieuwd welke dagen je ons nog meer gaat 'leren'....leuk!
X Nicole

It's me zei

Ziet er gezellig uit hoor...mooi je banner foto !!...liefs van mij...x !

What's in a day zei

Heerlijk om rond te snuffelen in ene mega boekwinkel hoor, heerlijk lezen en je slag slaan.
Mooi je tulpen, ik ben benieuwd naar de dag van de tederheid.

Lieve groetjes, Eefie

Anoniem zei

Ja tulpen, ik doe toevallig mee (hihi, had ze nog staan van vorige week).
Lijkt me een heerlijke boekenwinkel. Ik neus ook altijd graag bij boeken. Dan is hier in Maastricht Polaris (voorheen Selexys) een echte aanrader voor je. Deze boekhandel zit in een voormalige kerk, midden in de stad. Hij heeft al verschillende prijzen gewonnen. Achterin zit een gezellige coffee-corner. Een heel aparte sfeer hangt er, alleen al door de indrukwekkende omgeving waar de boeken staan.
Dus mocht je eens in de buurt zijn...
Liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Ohh, zo'n boekwinkel zou aan mij ook goed besteed zijn...heerlijk vind ik dat. Gaaf ook dat er zoveel inkijkexemplaren beschikbaar zijn, dan ben je wel even onder de pannen ;-). Ik ben benieuwd welk boek je meegenomen hebt.

Liefs, Ingrid

het moonhuis zei

Wat klinkt dat leuk, dat je in de grote boekwinkels zelfs op je gemak kunt gaan zitten om de boeken te bekijken.
Witte tulpen vind ik altijd heel mooi!!

Liefs Monica

Anoniem zei

Oh heerlijk om zomaar in een boek weg te duiken. Ook echt iets voor mij.
Mooi de tulpen.
Kijken wat 21 januari ons brengt.
En ik vind je banner ook heel leuk!

Lieve groet,
Gerry

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Witte tulpen kan bij mij ook nog wel hahah prachtige sfeerplaatjes ...fijne week lieve groet rosita