maandag 20 januari 2014

Kun je bang zijn voor een apparaat.............Kann man Angst haben für Apparate............

Helaas moet ik bovenstaande vraag met ja beantwoorden...............echt ik word er af en toe zo moedeloos van al die apparaten. Hartstikke handig natuurlijk allemaal maar de bediening is voor mij een ramp............laat mij maar jarenlang met mijn oude vertrouwde mobiel of foto-camera aan de slag gaan waar ik elke knop feilloos ken...............Helaas viel mij zelf ook wel op dat mijn foto's in vergelijking tot jullie foto's wel erg eenvoudig bleven...........en bovendien moet de webshop vernieuwd cq gevuld worden, dus ik moet goeie foto's hebben...............dus daar is ie dan...........mijn eerste spiegelreflex-camera.............de eerste week heb ik 'm maar netjes in de doos gelaten............ach dan kun je ook geen onderdelen kwijtraken toch? Helaas haalden manlief en kinderen 'm er steeds uit om foto's te schieten................ja dat was nou eigenlijk ook weer niet de bedoeling. Maar goed de eerste foto's zijn een feit en na een boel gemopper heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om ze op de computer te downloaden (oh al die verschillende knopjes, leesbril op, leesbril af..........jullie hebben toch wel een heel klein beetje medelijden met mij.................). 









Leider muss ich die obenstehende Frage mit einem Ja beantworten............wirklich ich werde manchmal so traurig von als diesen moderen Apparaten. Super nützlich im Leben natürlich aber die Bedienung davon für mich ein Desaster..............am liebsten behalte ich jahrelang mein eigenes Handy oder Fotocamera, wovon ich jeden Knopf kenne...............Leider fiel mir schon auf, dass meine Foto's im Vergleich zu den euren sehr einfach blieben.............und ausserdem muss der neue Webshop befüllt werden............also hier ist sie dann...........meine erste Spiegelreflex Camera...........die erste Woche habe ich sie noch "geschont" und blieb sie im Karton............so kann man auch keine Zubehören verlegen, sehr praktisch doch..............Leider aber waren da mein Mann und die Kinder andere Meinung und knipsten darauf los.................hmm gefiel mir irgendwie auch gar nicht..........also hiermit sind die ersten Bilder eine Tatsache, nach sehr vielem Nörgeln von meiner Seite habe ich es sogar auch noch geschafft die Bilder auf dem Computer down zu loaden (igitt all die verschiedenen Tasten, Lesebrille auf , Lese brille ab.............ihr bemitleidet mich jetzt doch bitte ein kleines bisschen.............................)


  • Krokus shopping
    zaterdag 25 januari 2014 12.00-17.00 uur
    zondag   26 januari 2014 12.00-17.00 uur
    en
    zaterdag 1 februari 2014 12.00-17.00 uur
    zondag   2 februari 2014 12.00-17.00 uur
    LilaBlu Brocante, Frederik van Eedenstraat 3, 6824PK Arnhem (dat is schuin tegenover de achteringang/parkeerplaats van Museum Park Bronbeek) Je kunt gratis voor de deur parkeren.
    Koffie/Thee met zelfgebakken lekkers staat natuurlijk weer klaar!
    Ook starten wij met onze inloop-workshops. Je bepaalt zelf hoe laat je deze dagen de workshop (duur +/- 1 uur) wilt volgen, maar vol=vol. Het is wel mogelijk om je van tevoren aan te melden.


    Krokus Shopping
    Samstag den 25. Januar 2014 12.00-14.00 Uhr
    Sonntage den 26 Januar 2014 12.00-17.00 Uhr
    und
    Samstag den 1. Februar 2014 12.00-17.00 Uhr
    Sonntag den 2. Februar 2014 12.00-17.00 Uhr
    LilaBlu Brocante, Frederik van Eedenstraat 3, NL 6824PK Arnhem (dicht an der deutschen Grenze Elten/Emmerich/Kleve
    Kaffee/Thee mit selbstgebackenes steht für euch bereit.
    Auch starten wir dann mit unseren Workshops. Im Prinzip kannst du zu jeder Zeit damit anfangen aber voll=voll. (Der Workshop dauert +/- 1 Stunde) Es ist möglich dich vorab anzumelden. 


18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ik heb wel een beetje medelijden hoor maar als je er echt even voor gaat en je foto's mooier worden, heb je er wel veel plezier van. Ik heb ook dat mijn camera niet altijd doet wat ik wil en dat ligt zeker weten aan mijn kennis...er valt nog veel te leren. Veel succes!

Wat staat de tafel mooi, leuk met de klepbank aan de ene kant en de stoeltjes aan de andere kant.

Liefs, Ingrid

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

hahahahah het is je gelukttt en ze zijn super niets mis mee hoor ...tis ff wennen alles wat nieuwe is komt helemaal goed let maar op straks ben je net zo verslaaft als ik eraan en loop je de hele dag met je camera om je nek heen ...veel plezier het gaat je goed af ...fijne week lieve groet rosita

Kind van Holland brocante zei

Geweldige foto's Tina! Top!

Alie zei

Hahaha je lijkt mij wel, ben ook zo ouderwets als de pest als het op computers en fototoestellen aankomt. Gelukkig heb ik kinderen :). Je foto's zijn heel goed gelukt hoor!

Anneke zei

Ja ik moet er ook eens aan geloven maar ook ik heb 2linkerhanden wat dat betreft. Maar je foto's zij prachtig gemaakt hoor (zelf gedaan??) hi hi. Nou dan moet ik gewoon bij jouw in de leer.
Liefs Anneke

Marie-José zei

Haha...wel herkenbaar hoor Tina, maar ik zie het met mijn twee zonen die mij ver vooruit zijn, ook wel als een uitdaging...al die knopjes onder de knie krijgen ;)
Wel gaaf dat je een spiegelreflex hebt...ik doe het nog met mijn digitale camera (die overigens nog prima voldoet hoor)
Toch droom ik wel van zo'n spiegelreflex...want daarmee kun je ook een cursus fotografie doen...en dat is nu net wat ik nog wel graag zou willen.
Ik vind dat je al bijzonder goed geslaagd bent hoor met je foto's.
Je spulletjes zijn weer fantastisch!

Lieve groet, MJ

Frau Woonwinkel zei

Halloooo, meine liebe Tina,
Deine Fotos waren auch vorher wunderschön. Aber was Du alles so im Laden stehen hast. Traumhaft!!!!
GGGGGGGGLg
Claudia

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Gezellige post, ken het helemaal. Daarom voor mij nog een `gewone` camera. Foto`s maken vind ik helemaal geweldig, maar wil het graag zelf in de hand houden, hihi..De foto`s zijn erg mooi gelukt! Prachtig huisje, mooie sfeer.

Lieve-Groetjes, Verie

La Blomst-Living zei

Ik begrijp je helemaal! Maar het komt vast goed bij je, deze foto's zien er toch al prima uit. Mooi hoor, die gedekte tafel met stoeltjes en klepbank!
Liefs, Linda

het moonhuis zei

Ik vind de foto's al hartstikke mooi hoor, echt top!!

Liefs Monica

Passione Helena zei

Haha...goed dat je mij gisteren niet hebt horen mopperen, zo vervelend als iets niet werkt zoals je graag zou willen, of is het nu andersom hihi.Ik ben van mijn vertrouwde spiegelreflex over op een andere en daar valt voor mij ook nog veel te leren. Maar als jij deze foto's er mee gemaakt hebt, dan ziet het er toch fantastisch uit! En ook zo sfeervol! Ik zou zeggen, lekker blijven oefenen en het komt helemaal goed!

Wens je nog een hele fijne avond/week!
Lieve groet, Helena

Anoniem zei

Een poosje goed oefenen of een cursus zul je heel veel voordeel van hebben.
Je kunt het ook tot een uitdaging maken.
Ach, ik mopper ook wel eens als het niet wil zoals ik wil.
Succes!

Lieve groet,
Gerry

Inge R. zei

haha ik snap je hoor, zou ik ook hebben, gewoon lekker blijven oefenen:) wij kijken wel mee!
mooi foto,s heb je al, ziet er sfeervol uit

groetjes, Inge

Hann¥ zei

Prachtig je foto's en voor je het weet ken je je camera van binnen en buiten ;-)
Lieve groet,Hanny

Anoniem zei

Deze zien er al prachtig uit hoor! Maar ik herken dat wel. Ik blijf ook liever bij het vertrouwde en al die knopjes en schuifjes benauwen me ook wel eens (en dan heb ik nog niet eens een spiegelreflexcamera). Maar het is wel waar dat door veel te oefenen je het vanzelf onder de knie krijgt. En wij kijken dan gewoon ondertussen naar je oefen-foto's en genieten stiekem van al dat moois wat jij voor de lens brengt!
Succes met oefenen!
Liefs, Peetje

Marjon zei


Bij mij hetzelfde liedje, oude camera is defect en met kerst heb ik een nieuwe gekregen...Ik heb er eerst een week over gedaan om de guide door te lezen....en toen oefenen en ik ben er nog lang niet....Zo'n prachtig interieur als bij jou verdient wel mooie foto's en het ziet er echt allemaal sfeervol uit dus....maak maar foto's...lieve groet Marjon

Bij Guusje Thuis zei

Haha ik zit niet voor niets al een tijdje op fotocursus. Jouw eerste foto's lijken me toch wel prima gelukt hoor!

PRINCESSGREENEYE zei

Ein toller Blog - ichhab Dich eben über FB entdeckt, als du einen Kommentar über Deinen Blog hinterlassen hast - ich werde Dir gerne folgen! - Liebe Grüße aus Deutschland
Jacqueline