zondag 21 april 2013

The day after............

Hier even een kort blogberichtje over de Brocantemarkt in de Grote Kerk in Monnickendam van zaterdag jl.
Wat een prachtige locatie, maar..............wat was het koud! Ik dacht me erop gekleed te hebben, maar wat viel dat tegen. Mijn man zat zelfs in zijn ski-jack te bibberen (en die heeft het echt nooit koud!).
En als je het zó koud hebt, valt het gezellig kletsen met klanten (terwijl ik dat zo graag doe!!) ineens zelfs mij zwaar!
Grootste Highlight van de markt was voor mij wel dat ik een buurmeisje Desirée van vroeger, ná 40 jaar voor het eerst weer terug zag.............hoe byzonder is dat. Via Facebook hadden we al contact, maar doordat de kerk in de buurt van haar woonplaats lag, kwam ze gezellig langs.
En dat haar zus Jacqueline er ook was, die had ik gelukkig wat minder lang geleden nog gezien, maakte het plezier nog groter!! Een dag met een gouden randje..........helaas sta ik verkleumd zo vreselijk stom op de foto's, dat ik jullie deze even bespaar!

Hier ein kurzer Bericht über den Shabby Chic Markt in der großen Kirche von Monnickendam am Samstag.
Die Kirche war ein sehr eindruckvoller Ort für diesen Markt.............aber es war só kalt! Ich dachte mich warm angezogen zu haben, aber weit gefehlt. Sogar mein Mann der in seiner Ski Jacke dort war, zitterte vor Kälte. Und wenn mann es so kalt hat, ist das gemütlich plaudern mit Kunden (das ich normalerweise liebe) gar nicht so einfach!
Größtes Highlight für mich auf diesem Markt, war das ich Desirée, ein Kind von Nachbarn von früher, nach 40 Jahren zurück sah. Über Facebook hatten wir schon Kontakt, aber da der Markt so dicht in ihrer Wohnumgebung lag stattete sie mir einen Besuch ab!! Wie fantastisch um einander nach so vielen Jahren wieder zu sehen. Auch Ihre Schwester Jacqueline, war überrasschenderweise dort. Sie hatte ich glücklicherweise schon eher getroffen, aber die beiden jetzt zusammen zu erleben, war einigartig!!
Leider stehe ich total erfroren so doof auf den Bildern, dass ich euch diese hiermit lieber vorenthalte.




Hoe krijg ik het voor elkaar om juist deze foto er niet scherp op te krijgen...........







Mijn visitekaartjes aan een porte bouteille
Meine Visitenkarten an einer Porte Bouteille


Alle Klanten kregen een klein fotolijstje met ons visitekaartje eraan.
Alle Kunden bekamen einen kleine herzförmigen Bilderrahmen mit unserer Visitenkarte.

Juultje is nog helemaal verbaasd over alle lieve aandacht die ze kreeg n.a.v. mijn vorige blogberichtje. Het gaat inmiddels een stuk beter met haar (behalve 's nachts) En mevrouw weigerde het zojuist hardnekkig - ja het blijft natuurlijk wel een teckel- om te poseren voor een foto voor de blog dus die houden jullie nog even té goed!

Julchen war ganz erstaunt über die vielen lieben Worte die sie bekam anlässlich meines vorigen Blogberichtes. Es geht ihr inzwischen schon viel besser (nur leider nicht nachts) Dennoch weigerte sie sich heute morgen (es bleibt natürlich ein Dackel) um für ein schönes Bild für euch zu posieren. Ich werde versuchen, wenn sie es nicht merkt, das so schnell möglich nach zu holen.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Ziet er heel gezellig uit, wat had je veel spulletjes bij.
Jammer dat het zo koud was, en wat leuk dat je je buurmeisje weer zag.

Fijne Zondag,
inge, my choice

little sweet things zei

Koud was het daar zeker binnen!
Mijn man en ik zijn ook nog geweest gister en ik heb nog gekeken of ik ergens een logo met je naam erop zag maar heb er toch overheen gekeken helaas.
Ik hoop dat je ondanks de kou in de kerk toch goed verkocht hebt!
Groetjes, Sas

het moonhuis zei

Ooh zo erg om het zo koud te hebben he, vrolijk blijven is dan heel moeilijk.
Ik ben al weken aan het proberen om mijn hond en kat mooi op de foto te zetten, maar mijn hondje is ook zo eigenwijs, blijft ook voor geen meter mooi zitten. Je wilt ze toch zo mooi mogelijk vast leggen op de foto en dat valt niet mee.
Dus een post met foto's komt ook nog een keer!!
Fijne zondag nog!!

Liefs Monica

Room Seventeen zei

Hallo Tina, ik las net je berichtje op mijn blog, wat een lief aanbod! Blogdames die komen helpen, geweldig! Mochten de plannen concreet worden dan laat ik het je weten hoor. (Ik woon in Assen, maar jij woont waarschijnlijk niet in de buurt).
Groetjes Hennie

La Blomst-Living zei

Jammer dat het zo koud was, wel te hopen dat je lekker wat verkocht hebt! Heb je niet voor niets kou geleden! Je hebt mooie spullen meegenomen. Fijn dat het goed gaat met Juultje en ik hoop heel snel ook 's nachts. Lieve groet, Linda

Ús hûs ús thús zei

Je kraam ziet er ontzettend mooi uit! Wat een leuk idee ook van die visitekaartjes. Ik stond zaterdag en zondag op de fair. En ook bij ons was het zaterdag zoooo koud. Bij thuiskomst heb ik eerst een uur in een warm bad gelegen. Gelukkig maakte het weer van gisteren bij ons alles weer goed. We konden zelfs zonder jas. Dat was genieten.
ps wat ontzettend zielig dat Juultje is aangevallen. Ik hoop dat ze snel opknapt.
Groetjes van Aleta

Unknown zei

Hoi!

Helaas heb ik geen foto's gemaakt in Wijk bij Duurstede...Sorry.

Jammer dat je het zo koud gehad hebt in Monnickendam :(
De kraampjes zien er wel leuk uit!

Groetjes, Milou.