vrijdag 12 april 2013

Antraciet op zondag.........ein dunkelgrauer Sonntag.............

Nou mijn weekend zag er iets anders uit, dan ik in mijn vorige post gedacht...........
Zondag stond ik eigenlijk kant en klaar om naar mijn leverancier te gaan, toch altijd met wat adrenaline en gezonde spanning (want als echte Weegschaal is kiezen tussen al dat moois niet mijn sterkste punt).
Maar door onverwachte familie-omstandigheden moest mijn man met auto weg en bleef ik noodgedwongen-zonder auto- thuis.
Om nou niets met die adrenaline te gaan doen is ook zo zonde...........dus daarom besloot ik om onze slaapkamer te gaan verven . Nu bleek deze kleur voor onze slaapkamer op het noorden toch net wat te somber, dus daar zat ik voor de tweede keer met mijn adrenaline...............Toen heb ik spontaan (lees impulsief) besloten om de woonkamer te gaan verven (want die ligt op het zuiden). Alles in het midden geschoven en enthousiast begonnen...............De kleur daar vond ik meteen prachtig (heel verdacht want deze weegschaal kan én moeilijk kiezen én twijfelt daarbij ook nog vaak). De verf pakte helaas niet goed op de muren, ik moest er wel tig keer overheen gaan en dan droogde het nog vlekkerig op. Dus op een gegeven moment echt centimeter voor centimeter geschilderd. Dat resulteerde 's avonds in maar twee muren geverfd, wij in het midden zittend  in deze chaos met het bord op schoot..............en toen sloeg de twijfel toe..................wat heb ik gedaan.................ik vond het zó somber!!! Ik hoor graag van degenen van jullie die ook antraciet kleurige muren hebben of jullie dit bekend voorkomt? (want ik had dit met de zwarte muren in de winkel helemaal niet!) Maandag heb ik de hele dag lopen twijfelen...............doorgaan met antraciet of toch terug naar de oude kleur??? (eigenlijk mijn eer te na) Dinsdag mijn laatste vrije dag en als stok achter de deur dat woensdag onze jongste zoon jarig was, en dan toch echt alles aan kant moest zijn.................toch weer de antraciet kleurige kwast gepakt en de resterende muren geschilderd............
Ja en als ik éénmaal de kwast in handen heb, gelijk de klepbank, de eettafel-poten, een lampenkap (!?) en de schouw ook geschilderd (niet antraciet hoor!).............(de schouw zelfs  3x die dag geschilderd, twee keer beige...........maar dat vond ik zo saai, dat ik 'm eind van de dag toch wit gemaakt heb.
Ik laat jullie op de foto's even alleen het hoekje van de schouw zien, de rest is voor mijn gevoel nog niet helemaal afgestyled. (ben wel heel benieuwd wat jullie ervan vinden) Met het stylen van de woonkamer heb ik voor het eerst in mijn eigen winkel geshopt...........dat deed ik nooit, alles wat ik inkocht was voor de verkoop..............maar waarom eigenlijk???

Hier eerst een foto hoe de muren voor zondag waren.......
Hier erst ein Bild welche Farbe die Wände vor Sonntag hatten.........


En nu na zondag.......................
Und jetzt nach Sonntag.............



Hier de met krijtverf geschilderde lampenkap op de voor foto te zien hoe geel die eigenlijk was.....
Hier den mit Farbe angestrichenen Lampenschirmen, auf dem alten Bild zu sehen wie gelb dieser eigentlich war. 




Mein Wochende sah leider etwas anders aus, als ich in meinem vorige Post dachte.
Sonntag wollte ich ja zu meinem Lieferanten um für den Laden einzukaufen, als mein Mann wegen unerwarteten Familien Umständen mit Auto plötzlich wegfahren musste.
So blieb ich ohne Auto mit Adrenalin wegen des Einkaufens (als Waage kann ich leider immer schwierig zwischen all den schönen Sachen wählen) ohne Auto zurück.
Ich beschloss das Adrenalin positiv zu nützen und darum die Wände in unserem Schlafzimmer zu streichen, jedoch stellte sich die Farbe als zu dunkel heraus.................Somit habe ich dann spontan (lies impulsiv) angefangen die Wände im Wohnzimmer dunkelgrau zu streichen...............Die Farbe gefiel mir gleich (im nach hinein verwunderlich weil diese Waage neben Schwierigkeiten mit wählen auch sehr zweifeln kann................) Die Farbe trocknete leider nicht sehr gleichmässig daher musste ich wirklich Zentimeter für Zentimeter arbeiten. Am Abend saßen wir dann mitten im Chaos mit zwei grauen Wände und zwei beige-farbenen Wände..............und da war auf einem Schlag der Zweifel...........ist diese Farbe nicht zu trübe??? Den ganzen nächsten Tag blieb der Zweifel...........am Dienstag gab ich mir dann einen Ruck, denn am nächsten Tag hatte unser jüngster Sohn Geburtstag und musste dieses Chaos beseitigt sein............ich nahm dann doch den grauen Pinsel wieder und habe weiter fleißig die Wände dunkelgrau angestrichen...................dabei auch gleich einige Möbel aus Holz (nicht in grau)
Den Kamin dann gleich drei mal, zwei mal beige und dann doch in weiß.
Ich lasse euch vorerst nur die Ecke des Kamins sehen, bin gespannt wie es euch gefällt. Für das dekorieren habe ich zum ersten Mal auch Sachen aus den Laden genommen, weiß eigentlich nicht warum ich das nicht eher gemacht habe..........................

22 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoi Tina,

De donkere kleur vind ik wel erg mooi hoor, de witte schouw, deur en stoel tekenen er heel fraai bij af. Uiteraard kun je pas goed beoordelen of het te donker is als je in de ruimte zelf staat. Misschien moet je er ook even aan wennen, dat had ik met de kleur op de slaapkamerwand ook. Nu ben ik daar super blij mee!

Een fijn weekend!! Lieve groet, Ingrid

Unknown zei

Ooo..... dat donkere is mooi, veel mooier, je moet er denk ik aan wennen, ik ben de vide aan het verven, de muren dan, ik heb er ook een voor en na foto opgezet, in echt is het donkere mooier, het brengt gelijk meer sfeer, ik heb er geen spijt van, en als ik nu zo je foto zie hoef jij dat ook niet te hebben.

Fijn zonnig weekend,
inge, my choice

Unknown zei

Ik heb nog een vraagje, verkoop jij die kaasplanken ook?
ik ben er naar op zoek.

groetjes,
inge, my choice

Unknown zei

Ik heb de kaasplank inmiddels bij je gevonden, en besteld.

Groetjes,
inge, my choice

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hoi Tina, wat is het mooi geworden bij je! Ik heb nog een vraagje, heb jij een wit geverfde houten vloer? Zo ja, welke verf heb je ervoor gebruikt? Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Patries

La Blomst-Living zei

Wat heb jij keihard geverfd die dag! Deze kleur is pittiger, mooi!
Gezellig weekend, Linda

Anoniem zei

Poeh, wat een energie heb jij! En dit heb je in je eentje gedaan? Petje af!
Het is heel mooi geworden. Ik zou, denk ik, ook heel erg moeten wennen aan die donkere kleur (ik ben toch meer iemand van wit), maar ik vind het bij jou prachtig staan. Trouwens, je banner boven je blog is ook heel mooi geworden, heel sfeervol!
Liefs, Peetje.

Het witte huis met de zwarte deur zei

Ha Tina, wat grappig dat het grondverf is. Op de eerste verdieping willen we een witte houten vloer dus ik ga het zeker proberen, schiet me te binnen dat de trap naar zolder eigenlijk ook nog steeds in de grondverf staat, en die zit er nog heel goed op. Dank je voor je snelle reactie!!

Groetjes Patries

What's in a day zei

Ha, ha, dat doe jij dus met teveel energie, wat zei je man ervan???
Het ziet er hele mooi uit en je hebt wel heel erg hard gewerkt hoor.

Ik heb mijn blognaam verander van eefiesday naar:
http://whats-inaday.blogspot.nl

Deze link kun je aanpassen in je leeslijst if je moet je opnieuw aanmelden op mijn blog.
Sorry voor de overlast.

Lieve groetjes,
Eefie

monique zei

ik vind het persoonlijk erg mooi.
heb zelf ook donkergrijs op de muur.
op eentje dan. maakt het wel knus.

lekker zometeen met een paar zonnestralen naar binnen.
helemaal leuk

gr monique

Ús hûs ús thús zei

Je hebt je vrije weekend goed benut! Ik vind het resultaat erg mooi! Je witte meubels steken prachtig af tegen de donkere achtergrond. Het staat erg sfeervol. Je sfeerhoekje op de schouw is ook prachtig.
Fijn weekend.
Groetjes van Aleta

het moonhuis zei

Jeetje Tina, dit is toch veel mooier??? Ik ben sowieso gek op donkere muren, staat hartstikke sjiek!! Jij bent inderdaad een echte weegschaal haha.

Liefs Monica

Unknown zei

Tina,
Heel mooi en veel krachtiger dan de vooraf foto's. Ik zou er niet meer over twijfelen, gewoon goed gedaan

Marian, Woonpassie

Anoniem zei

Hoi,

Ik volg heel veel blogs anoniem (zo ook die van jou) en geef eigenlijk nooit een reactie, maar nu moet ik wel: ik vind de donkere muren namelijk prachtig! Dat wilde ik toch wel even kwijt...
Ben nog wel benieuwd welke kleur het is. Wil je dat in een reactie zetten? Heb zelf namelijk geen blog o.i.d. waar ik een reactie op kan ontvangen. Alvast bedankt!

Groet van Marizka.

Alie zei

Dit staat toch geweldig, veel mooier dan daarvoor en je hebt een mooie lichte vloer, dus lijkt het helemaal niet donker of zo. Houden zo!

Liefde voor kransen ♡ zei

Ooh wat is het mooi geworden! En wat heb je een hoop gedaan in zo'n korte tijd! Je hebt echt eer van je werk! En de schouw vind ik ook zo leuk! Geniet lekker van jullie 'nieuwe' huisje! Fijn weekend, liefs Lindy

Janny zei

Ik vind je muren erg mooi geworden, hoor. Wij hebben ook een poosje geleden onze muren van wit naar grijs geschilderd. En dat was even wennen. In het begin dacht ik dat het te donker was, maar toen ik er aan gewend was, was ik er erg blij mee en dat ben ik nog steeds.
Janny

Mayflower zei

Ik ben dol op donkere wanden en vind je nieuwe kleur echt super staan Tina.
Ik heb geen speciale tip voor het lang goed houden van Seringen, alleen heel schuin afsnijden.
Ik had wat Seringen in een boeket uit een bloemwinkel en ze hebben 1 week gestaan.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Teacup-In-The-Garden zei

Mir gefällt das sehr! Die Farbe ist toll und läßt die weißen Dinge leuchten. Prima gemacht!
Liebe Grüße,
Markus

Hann¥ zei

Ik vind het schitterend staan Tina....de meubels komen zo mooi tot hun recht nu....
Moeilijk he als je zo'n twijfelkontje bent ;-)maar het resultaat is PRACHTIG!
Fijne week!
Lieve groet,Hanny

Anita zei

Hoi Tina,
Ik heb eindelijk na weken ploeteren en zonder zitten, weer internet en kan weer lekker bloggen en pinteresten.Vind je wandje super geworden.Alles komt zo mooi uit maar op een foto kan het anders zijn dan in het echt.Zelf heb ik twee muurtjes met leigrijs en daar heb ik ook aan moeten wennen.Uiteindelijk was het een goede keuze.Wij zijn nu met een verbouwing van de zolder bezig waar ook mijn scarboroughdomein is!Twijfel dan ook wel over de kleuren maar wat ik als eerste in mijn hoofd heb is meestal datgene wat klopt.Moet dan ook niet weer in woonbladen en internet kijken want dan zie ik weer andere en ook leuke dingen.En ik ben niet eens een weegschaal!Is je franse verkoophoekje nog leuk geworden?
Groetjes,Anita

cindy 'wonenmeteenhart" zei

hoi

kom via via bij je blog en blijf maar lezen !!
dus wordt je nieuwe volger

en meteen een vraag heb je gewoon een stoffen lampenkap voorzien van krijtverf??? en dan verder nog wax dr over of is dat niet eens nodig??

ik ben sinds kort met annie sloan in aanraking gekomen en doe dr al een hoop mee maar een lamp ??

gr cindy