vrijdag 21 maart 2014

Easter Shopping


 
foto: http://www.superstock.com/


Na de vorige open dagen (weekend) was de winkel behoorlijk leeg en vielen ook de gaten in de muren (van verkochte kapstokken ed.) op, dus heb ik spontaan (lees impulsief) besloten de muren van het achterste gedeelte in de winkel te verven...............chocolade bruin................(voor de regelmatige lezers van mijn blog vorig jaar heb ik ook totaal impulsief besloten om diezelfde muren lavendelkleurig te verven, dat kun je hier lezen). En daar zat het probleem.......zoals ik na de eerste twee lagen begreep paars is geen goede kleur om over te schilderen............nou dat heb ik geweten...........het klusje dat ik even in een dag dacht te klaren, duurde 2 volle weken, want de kleur was prachtig bij het schilderen ,maar na het opdrogen een ramp zo vlekkerig...........
Inmiddels een aantal lagen verder zie ik natuurlijk nog steeds wat niet goed is, maar kan het er gelukkig mee door...........en toen bleek de kleur in het middelste gedeelte van winkel (blauw-grijs) eigenlijk niet mooi met het chocolade bruin te matchen, dus toen kon ik ook daar aan de slag.............dat is donkerblauw geworden.............de winkel was inmiddels één grote puinhoop (echt alsof ik helemaal overnieuw begon, zonder enig plan) . Tussendoor ook nog op inkoop naar Frankrijk, wat niet geheel volgens plan verliep (het zou toch niet aan enige vermoeidheid gelegen kunnen hebben?) Dan zou je verwachten dat ik op maandag gelijk met de winkel aan de gang zou gaan (want die ging op woensdag weer open) , maar inmiddels was ons huis echt ook een puinhoop.............jullie begrijpen mij wel toch,.............. want mijn gezin twijfelde af en toe toch echt wel of ik nog helemaal in orde ben. Dus de maandagochtend het huis (samen met mijn oudste dochter) weer helemaal gezellig gemaakt en toen aan de slag in de winkel. Dat ging gelukkig (af en toe met hulp van Kim) ook voorspoedig. Het is weer allemaal op tijd afgekomen en ik vraag me af zou ik echt volgende keer weer zo impulsief aan de slag gaan...............en ik vrees dat het antwoord waarschijnlijk toch weer JA is (wordt vervolgd............ooit)

Heb je zin om een keertje naar de winkel te komen: Volgend weekend zaterdag 29 en zondag 30 maart 2014 is de winkel op beide dagen voor de Easter Shopping van 12.00-17.00 uur geopend. Koffie/thee en lekkere (zelfgebakken) taarten staan natuurlijk weer voor jullie klaar! LilaBlu Brocante, Frederik van Eedenstraat 3, 6824PK Arnhem www.lilablu.nl 






Nach dem vorigen Wochende dass der Laden Samstag und Sonntag geöffnet war, fiel es auf das der Laden ziemlich leer war und es viele Löcher in den Wänden gab, also habe ich mal wieder total spontan mich entschlossen die Wände im hinterem Teil des Ladens neu anzustreichen.......Schokolade-braun..........(für die regelmässigen Leser meines Blogs, wisst ihr vielleicht noch dass ich mich voriges Jahr genauso spontan für die Farbe Lavendel Lila für die Wände entschieden hatte das könnt ihr hier lesen............und genau da lag dann das Problem.......denn Violett Töne scheint man gar nicht so leicht überstreichen zu können.........ich dachte in einem Tag fertig zu sein aber es hat mich 2 volle Wochen gekostet............Die Farbe war nämlich super beim auftragen aber voller Flecke wenn die Farbe trocken war................
Inzwischen haben die Wände (zu) viele Lagen Schoko braun, das Resultat noch immer nicht ganz zufriedenstellend aber das ist dann eben nicht anders............Und dan stellte sich heraus dass die Farbe im mittlerer Teil des Ladens  (blau-grau) sich eigentlich gar nicht gut ergänzte mit dem Schoko-braun..............also auch da musste neue Farbe her.............dort habe ich mich für dunkelblau entschieden........Der Laden war inzwischen in totaler Unordnung............Mitten im DIY mussten auch noch neue Sachen für den Laden eingekauft werden...........also fuhren wir ein Wochenende zum einkaufen nach Frankreich..da verlief es nicht ganz nach Plan ob das wohl an einiger Müdigkeit lag? ........Und dann müsste man eigentlich erwarten das ich am Montag mich sofort mit dem Laden beschäftigen würde (denn der war am Mittwoch wieder geöffnet) .............aber inzwischen sah unser Haus ungefähr genauso aus wie der Laden...............also habe ich erst mit meiner ältesten Tochter zusammen das Haus auf Vordermann gebracht............ihr versteht mich doch bestimmt.............das gab mir erst wieder die Ruhe um im Laden weiterzumachen................Zum Glücl habe ich rechtzeitlich alles geschaftt (auch hier dank Hilfe von Kim).........und ich frage mich würde ich das jemals wieder so angehen......................und ich befürchte das ich wahrscheinlich diese Frage wieder mit JA beantworte............(fortsetzung folgt..........irgendwann)



foto: http://www.superstock.com/

Am Samstag dem 29. März und Sonntag dem 30. März habe ich wieder Tag der offenen Tür/Easter Shopping  im Laden. Dieses Wochende hat der Laden an beiden Tagen von 12.00-17.00 Uhr geöffnet. Kaffe/Tee und Kuchen stehen natürlich wieder bereit! LilaBlu Brocante, Frederik van Eedenstraat 3, 6824PK Arnhem www.lilablu.nl 

9 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Op inkoop gaan in Frankrijk lijkt mij erg leuk, maar niet wanneer het regent en jezelf heel erg moe bent. Dan springen je de tranen waarschijnlijk in de ogen. Gelukkig heb je toch een volle bus mee naar huis kunnen nemen en de winkel weer kunnen vullen.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Unknown zei

Haha...ook hier kijken ze me soms vragend aan....of ik nog wel helemaal erbij ben zeg maar....dus herkenbaar.
Het heeft even tegen gezeten, maar je winkel ziet er weer op en top uit.
Leuk weer een heleboel nieuwe spullen.
Succes met de verkoop.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Marie-José zei

Een heerlijke post en blijf maar zo lekker impulsief want daardoor ben je waarschijnlijk ook zo creatief ;)
Ik ben inmiddels stiknieuwsgierig naar je winkel en hoop snel een keer bij je binnen te lopen.
Veel succes met al je impulsieve acties :)

Lieve groet en fijn weekend, MJ

Anoniem zei

Ik kan begrijpen dat je soms moe bent!!! Wat een klus om 'even' tussendoor die muur te verven, zeker als het dan ook nog tegenzit met het eindresultaat. Maar...het is je wél gelukt! Petje af! Het is weer een heel sfeervolle winkel geworden. Daar mag je oprecht trots op zijn. Tja, impulsief zijn heeft zijn schaduwkanten, maar het stimuleert wel het creatieve in je en zoals ze zeggen: "never a "dull moment!"
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

What's in a day zei

Wat zul je af en toe moe zijn, die inkopen doen in Frankrijk, zoeken, doorgaan en weinig tijd om uit te rusten....wat je laat zien is al heel mooi.
Geniet toch even van je weekend.

Lieve groetjes, Eefie

Ús hûs ús thús zei

Hi hi wat een verhaal. Maar zo te zien is het weer helemaal goed gekomen. Het ziet er prachtig uit!
En dit zal idd wel niet het laatste kleurtje op de muren zijn!
Ik ben benieuwd naar je volgende project :).
Fijne zondag. Groetjes van Aleta

Inge R. zei

haha mafketel! ja tuurlijk gaat het vlg keer weer zo, dat hoort bij ons....:) en alles is goed gekomen wat wil je nog meer?
jammer dat je zo ver weg zit, maar succes met je open dagen!

groetjes, Inge

het moonhuis zei

Het ziet er allemaal weer prachtig uit Tina, het wordt toch een keertje tijd dat ik bij je kom kijken he?
Lijkt me hartstikke leuk!!
Fijne zondag!!

Liefs Monica

It's me zei

Wat ziet het er weer prachtig uit !!! geniet van deze mooie zondag liefs Ria...x !