donderdag 12 september 2013

100% Brocante 100% Edeltrödel

Bij LilaBlu gaat de komende tijd heel veel veranderen. Ik heb deze zomervakantie een aantal knopen doorgehakt. 5 jaar geleden kochten wij een woon/winkelpand waar ik een Brocante winkel in wilde beginnen. Van alle kanten werd me dat afgeraden...........niets voor mij maar toch naar geluisterd........
Verstand won het van gevoel en opende ik daarom een kinderwinkel. Dat heb ik met plezier gedaan maar toch knaagde er wat............Vorig jaar ben ik begonnen met als standhouder te staan op brocante markten, om zo wat met mijn echte passie te kunnen doen............... (en kleine hoekjes in de winkel volwassen te stylen) Er ging echt een wereld voor me open...............ik sta op deze markten met zoveel plezier.............het contact met klanten en mede standhouders is zó leuk en inspirerend!
Daarom heb ik nu alsnog besloten om toch mijn hart te volgen. Voordat we op vakantie gingen heb ik in mijn webshop al mijn baby-en kinderartikelen in de uitverkoop gedaan. Tijdens de vakantie twee weken niet op de computer gekeken.................en na de vakantie waren de bestellingen een feit en was er geen weg meer terug................Wat een bevrijding ik ben zo blij dat ik deze stap heb durven zetten. Inmiddels verkoop ik in een klein gedeelte van de winkel de kinderspullen op afspraak helemaal uit. 
Zaterdag 26 oktober 12.00 uur gaat mijn geheel gerestylde winkel in Arnhem dan weer eindelijk open en dan als LilaBlu Brocante, ik neem de tijd overhaast niets meer! Tot die tijd ben ik op meerdere markten te vinden en ga ik heerlijk nog op inkoopreis naar Frankrijk.....................De leukste vraag tijdens onze vorige inkoopsreis in Frankrijk was toch wel het oude franse vrouwtje, dat aan mij vroeg wanneer de baby geboren wordt.............UHHH dat was mijn heuptasje met geld, dat ik onder mijn trui gestopt had. En wij ons maar afvragen, waarom alle mannen op deze markt steeds extra korting gegeven hebben op onze aankopen.........AHHH wel lief hoor!!!
A.s. zondag 15 september, ben ik met heuptasje, te zien op de Brocante markt in Nijverdal, Henri Dunantplein van 12.30-19.30 uur. 




Tina aan het schatzoeken.............Tina beim Stöbern............

Een wagen vol mee terug.............ein gut gefüllter Wagen mit zurück


Bei LilaBlu wird die kommende Zeit sich viel ändern. Ich habe diese Sommerferien einige Entschlüsse gefasst. Vor 5 Jahren kauften wir ein Haus mit einem Laden wo ich Brocante/ Edeltrödel verkaufen wollte. Von vielen Seiten wurde das letztere abegeraten und habe ich mich entschlossen einen Kinderladen zu öffnen. Obwohl ich das mit Spaß gemacht habe, blieb mein Herz doch sneller schlagen fürs Brocante. Vor einem Jahr habe ich mich entschlossen auf Märkten dann doch Edeltrödel zu verkaufen. Eine Welt hat sich dort für mich geöffnet. Der Kontakt zu Kunden und Kollegen war so herzlich und schön. Darum bin ich 5 Jahre später nun doch zurück auf meinem alten Plan gekommen. Bevor ich in die Sommerferien gefahren bin, habe alle Kindersachen im Webshop mit 50% Rabatt angeboten und habe dann 2 Wochen im Urlaub nicht mehr auf dem Computer geschaut. Nach dem Urlaub gab es dann soviele Bestellungen dass es keinen Weg mehr zurück gab. Dennoch bin ich sehr froh dass, ich diesen Entschluss gefasst habe. Am Samstag den 26. Oktober um 12.00 Uhr öffnet mein komplett neu dekorierter Laden. Bis zu dieser Zeit werde ich meinen Webshop gründlich umgestalten, sowie den Laden, auf vielen Märkten vertreten sein und zum Einkaufen nach Frankreich fahren................
Die witzigste Frage auf unserer vorigen Einkaufsreise war die ältere französische Dame die mich fragte wann unser Baby geboren werden würde? ..................UHHHHHHH das war mein Hüfttasche mit Geld die ich unter meinem Pulli getragen hatte. Und wir haben uns schon den ganzen Tag gefragt wieso alle Männer auf diesen Markt mir immer extra Rabatt gegeben haben.............wie süß ist das!!!

Kommenden Sonntag 15. September bin ich mit Hüfttasche wieder zu sehen auf den Edeltrödelmarkt in Nijverdal (nicht sehr weit von der deutschen Grenze) 12.30-19.30 Uhr Henri Dunantplein. 
Deze foto zou enige herkenning voor de Duits-talige dames kunnen geven. Ik ben deze zomervakantie (ik was in de buurt) op de fandag geweest van een Duitse soap. Hoe fout is dat maar ik heb genoten............het meest van de studios (mocht ik helaas geen foto's maken). Tot in de puntjes gestylde ruimtes van woonhuizen, een hotel, winkels enz............fantastisch

33 o graden Celsius in de schaduw/im Schatten



Für die deutsch-sprachigen Damen hier noch ein Bild von etwas völliges Verrücktes was ich diesen Urlaub gemacht habe...............wer erkennt es??? (nicht weitersagen) Obwohl dieses Bild vielleicht anders erwarten lässt habe ich am meisten genossen von dn phantiastischen Studios. Super dekorierte Räume von Wohnhäusern, Hotel, Läden usw. (durfte leider keine Bilder machen)

10 opmerkingen:

Alie zei

Gaaf, gaaf, gaaf, helemaal gelijk in. Gewoon doen wat je hart je ingeeft. En ik weet zeker dat het helemaal goed komt!

La Blomst-Living zei

Zo belangrijk om je hart te volgen.
Super dat je deze stap genomen hebt!
Lieve groet, Linda

Home and Lifestyle zei

Goed dat je nu op je gevoel af gaat en gaat doen wat je eigenlijk altijd al graag wou. Ik wens je veel succes!

Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

Dat is inderdaad een grote verandering Tina!
Maar je gaat nu gewoon je hart volgen en met zoveel passie moet dat goed gaan.
Ik wens je heel veel succes!

Lieve groet,
Gerry

Unknown zei

Gewoon doen waar jij je eigen goed bij voelt.
Maar ik vind het wel gaaf hoor...

Groetjes,
Inge, my choice

Anneke zei

Ja mijn ervaring leert ook volg je gevoel. Knap hoor dat je de stap durft te nemen.
Liefs Anneke

het moonhuis zei

Natuurlijk moet je dat doen, dit voelt toch hartstikke goed!!! Hier ligt je passie, helemaal top.
Succes in Nijverdal!!

Liefs Monica

What's in a day zei

Wat leuk dat je helemaal je hart volgt, je hebt het in je dus het komt vast goed met jou.
Je inspiratie zal jou een heel eind brengen.

Lieve groet,
Eefie

Bij Guusje Thuis zei

Je hart volgen, kan het mooier? Succes!!

Hann¥ zei

Je hart volgen zoals alle andere hier al zeggen.....en dat heb je gedaan!
Ik wens je heel veel succes toe!
Hihi dat stukje over je buideltasje....

Liefs Hanny