maandag 11 november 2013

LilaBlu Brocante opening en van alles wat LilaBlu Brocante die Öffung des Ladens und allerlei

Eindelijk weer eens tijd voor een blogbericht. De laatste weken lukte het me gewoon niet, terwijl ik zo vaak dacht, och dat moet ik even bloggen en dat.......................Tsja en nu een keuze maken (niet mijn sterkste punt) wat ik jullie wil vertellen.....................Zoals eerder gezegd hebben we een fantastische zomer gehad, waarin ik dus de keuze gemaakt heb om van mijn landelijke kinderwinkel een uitsluitend Brocante winkel te maken................dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad.....................ben mezelf ook wel tegengekomen.......ondanks dat ik hierover geen enkele twijfel had............moest ik wel afbreken wat ik in 5 jaar opgebouwd heb.................en dat viel me moeilijker dan gedacht................Verder was daar ook ineens weer een enorme faalangst (zou ik daar nou echt nooit vanaf komen?) die me behoorlijk dwars gezeten heeft..............maar op de dag van de opening ondanks dat ik 5 minuten voor de opening nog compleet gestressed in sweater en joggingbroek rondholde, was het vanaf 12 uur een superdag!



Endlich finde ich wieder etwas Zeit für eine Post. Die letzten Wochen schaffte ich das einfach nicht, obwohl ich so oft dachte, hierüber möchte ich gerne einen Bericht schreiben............Und jetzt muss ich wählen (finde ich so schwierig)............Wie schon eher erwähnt, hatten wir einen Super-Sommer, worin ich mich entschlossen habe meinen Kinderladen im ländliche Stil zu schließen und weiter als Shabby Chic/Edeltrödelladen zu machen..........obwohl ich hierüber ausnahmsweise mal keine Zweifel hatte, fiel mir das ausführen doch schwer..........abbrechen was man in 5 Jahren aufgebaut hat.............und mein Lampenfieber stand mir auch mal wieder ziemlich im Weg...........aber am Tag der Öffnung des neuen Laden - obwohl ich 5 vor 12 noch in Jogginghose und Sweatshirt im Megastress war, lief ab 12.00 Uhr dann alles Super.








Wat eraan o.a. vooraf ging waren 2 inkoopreizen naar Frankrijk. De eerste fantastisch. Veel ingekocht en ongelooflijk waardevolle contacten gelegd. De tweede begon ook heel postief! Eén van onze contacten heeft een hele brocante voorraad, waarmee hij niet zo goed weet wat te doen......................daar helpen we toch graag mee! De gehuurde bus was na dit bezoek 3/4 vol (achteraf gelukkig)

De tweede dag ging alles mis. De nieuwe tot-tom stopte er (tijdelijk) mee. We waren veel tijd kwijt met de zoeken, De weg vragen in het Frans valt ook niet altijd mee, ondanks dat iedereen echt heel behulpzaam is. En het was ineens zo warm weer 23oC, het leek wel zomervakantie in de herfst, dus we hebben er maar een vakantiedag van gemaakt. Met een overvolle geplande zondag met markten nog voor de boeg. 



Hieran vorab gingen u.a. zwei Reisen zum Einkaufen nach Frankreich. Die erste Reise war super wobei wir viele Kontakte knüpfen konnten. Die Zweite fing auch sehr positiv an. Einer unserer Kontakte hat sehr viel Edeltrödel auf Lager. Der gemietete Bus war (hinterher zum Glück) schon 3/4 gefüllt. Der zweite Tag lief alles schief. Das neue Navigationsgerät funktionierte nicht mehr und wir verloren sehr viel Zeit mit suchen nach dem Weg. Und es war so heiß 23oC, wie ein Sommertag, so beschlossen einen Urlaubstag uns zu genehmigen (mit der Voraussicht am nächsten Tag mit vielen Märkten) 

Maar hoewel de weersverwachting zo goed geweest was, regende het die zondag onafgebroken. Wat heet regen het goot. We hadden regenponcho's bij ons. Nou bij deze niet doen...........het water liep nl. via de regenponcho op onze broek, zolang tot deze doorweekt was en daarna in straaltjes via onze broek onze schoenen in..............................Oh wat waren wij nat....................De spullen op de markt waren bijna niet te zien door alle zeilen die over de spullen heen lagen en de mensen waren zo chagerijnig (ook nat en koud!)
Vroegen belachelijk hoge prijzen om de kosten er zo snel mogelijk uit te krijgen.  Zo liep onze hele marktprogramma van die dag mis, want ná de eerste markt bleken alle andere markten inmiddels al opgeruimd (die mensen zaten inmiddels allemaal thuis bij de verwarming)............Ik heb nog bij één persoon tweedehands (blé) sokken kunnen kopen, maar wat waren we blij om in ieder geval droge sokken te hebben op de terugweg!


Aber obwohl die Wettervorhersag so gut war gewesen, hörte es diesen Tag gar nicht mehr auf zu regnen. Wir hatten Regenponcho's mitgenommen aber das Wasser lief über dem Poncho auf unsere Hosen, bis die durchweicht waren und danach lief das Wasser über die Hose in unsere Schuhe. Es war schwierig suchen auf dem ersten Markt weil die Leute Plastik über alle Sachen gelegt hatten und sehr nörgelig waren. Die nächsten Märkte schienen schon nicht mehr zu existieren, alles war schon aufgeraumt, diese Leute saßen bestimmt inzwischen zu Hause bei der Heizung. Ich habe noch bei einer Person second hand (igitt) Socken kaufen können, kann euch nicht sagen wie glücklich wir damit waren.


17 opmerkingen:

La Blomst-Living zei

Zo zit het de ene keer mee, de andere keer tegen. Hoe dan ook, ik zie prachtige spullen staan in je winkel! Het is je gewoon gelukt, proficiat!
Lieve groetjes, Linda

Home and Lifestyle zei

Gelukkig had je 3/4 van de auto al vol, maar balen was het wel dat de laatste dagen niet mee zaten. Ik hoop van harte dat je over een tijd kunt zeggen dat je de juiste keus hebt gemaakt met de overstap naar brocante.

Liefs, Ingrid

What's in a day zei

Gefeliciteerd met de opening Tina, gelukkig is dat nu een feit, heel veel geluk gewenst.
Je tocht naar Frankrijk verliep dus met de nodige tegenslag, maar ik hoop dat de inkopen die je hebt gedaan wel geslaagd waren.

Lieve groetjes, Eefie

Anoniem zei

Proficiat met de opening van je brocante-winkel! Toch een goede zet als het meteen al zo goed loopt.
Je inkopen in Frankrijk verliepen wat chaotischer, maar als ik zo lees kwam dat meer door het weer. Gelukkig hadden jullie de auto al goed vol, toen jullie sokken vol liepen, hihi! Inderdaad blé, 2e hands- (of is het voets...?) sokken!
De volgende keer zal het vast een stuk beter gaan. Wat ik nu al zo zie staan in de winkel wordt het echt een succes!!
Liefs, Peetje

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hoi Tina, van harte gefeliciteerd met de opening van je nieuwe winkel!!!! De foto's zien er veelbelovend uit! Je hebt er veel voor moeten doen maar dan heb je ook wat! Heel veel succes :-)

Fijne avond!
Groetjes Patries

Krek wak wou zei

Na de ups en downs bij het inkopen doen, heb je het maar weer geklaard! Van harte proficiat met je winkel, Tina!
Veel succes!
X Nicole

Plenty of Presents zei

Wat een grote stap heb je gemaakt in je winkel. Met jouw kwaliteiten en ervaring (zo aan je foto's te zien en verhalen te horen) gaat het zeker lukken. Veel succes. I love je foto's. Liefs Paula

Anneke zei

Knap van je hoor dat je toch je hart volgt. Gefeliciteerd met de opening van jullie winkel. Wat sneu dat de markten in Frankrijk wat tegen vielen. Ja het weer laat zich helaas niet sturen he? Maar ondanks de tegenvallende markten hebben jullie goed gescoord. Het ziet er veelbelovend uit hoor. Heel veel succes verder.
Liefs Anneke

Anoniem zei

Het is gelukt, Tina!
Van harte Gefeliciteerd!
Zo te zien heb je prachtige spullen en kun je je echte brocante winkel beginnen.
Ik wens je heel veel succes!

Lieve groet,
Gerry

het moonhuis zei

Het ziet er allemaal hartstikke leuk uit.
Succes!!

Liefs Monica

Ús hûs ús thús zei

Wat ziet je winkel er weer prachtig uit! En tja die faalangst ... heel herkenbaar! Maar je hebt het gedaan en zo te zien met resultaat.
En dat tripje naar Frankrijk werd misschien niet helemaal zoals je in gedachten had, een avontuur was het wel weer. En achteraf kun je er vaak weer om lachen.
Veel succes met je nieuwe brocante winkel!
Groetjes van Aleta

Anita zei

Gefeliciteerd met de opening van jullie brocante winkel.
Het ziet er fantastisch uit hoor, mooie spullen!
Heel veel succes gewenst.
Groetjezz lfs mij

Mayflower zei

Wat heerlijk dat je ondanks alle twijfel en tegenslag toch een geweldige opening heb gehad Tina.
Verdiend....want het ziet er werkelijk prachtig uit. Je heb er een mooie winkel van gemaakt.

Veel succes hiermee en een lieve groet, Mea

Marie-José zei

Hallo Tina,
Via via kom ik net op je blog terecht, wat ontzettend leuk en wat een mooie spulletjes zie ik bij je staan.
En net die spannende stap gemaakt om een andere richting te kiezen, knap hoor.
Ik ben sinds juli aan het bloggen en inmiddels volledig verslaafd ;) wat een inspiratie zeg!
Ik blijf je volgen, gezellig :)

Fijne week en lieve groet, MJ

Janny zei

Ja, dat zal even tegengevallen zijn. Maar ja...klaarblijkelijk hoort er altijd wat tegenslag bij. Dat hoor je van iedereen die een grote stap neemt. Ik woon dichtbij dus ik kom binnenkort een keer bij je kijken.
Succes!
Janny

Alie zei

Het ziet er echt super uit allemaal, het gaat je zeker lukken! En van onzeker zijn over jezelf kom je nooit af (of je moet in therapie hahaha). Ik heb dat zelf ook, gewoon overheen stappen. Heel veel succes met je mooie winkel!

Bij Guusje Thuis zei

Leuk zeg, hoop dat je nieuwe winkeltje ook weer een succes wordt!