donderdag 22 november 2012

Kerstboom Weihnachtsbaum

Wat de vloer uit mijn vorige post betreft heb ik toch maar voor een alternatief gekozen.
De vloer schilderen dat werd toch een hele klus en het meest zag ik er tegenop dat we dan een aantal dagen (laag na laag) niet op de vloer konden lopen. Daarom leggen we nu een witte vloer er overheen. Het wordt laminaat - eigenlijk niet mijn ding- maar anders zouden we problemen met de vloerverwarming krijgen. Nu moet ik even geduld hebben (niet mijn sterkste punt) , want 1 december wordt de vloer gelegd. Dan heb ik nog precies een week om het atelier -voor de eerste workshop- te stylen (ik kan niet wachten!)
Zit al vol met ideeën (waarom komen die vooral 's nachts?!)
Maar gisteren kwam er dan ook overdag wat op mijn pad. Bij de buren werd de tuin door een tuinman winterklaar gemaakt. Als laatste laadde hij op zijn aanhangwagen twee hele grote takken, het leek wel een boom (met de knoppen er nog aan). De tuinman keek wel raar op toen we vroegen of we die takken mochten pakken. Fantastisch ben er zo blij mee! Zie hier een alternatieve kerstboom voor het atelier in.
Mocht dat lukken zie je deze zeker terug in deze blog.
Hier even een foto van de takken met net dat laatste beetje van het zonlicht van de dag erop!



Was der Boden im Atelier anbelangt:
Inzwischen haben wir uns doch entschlossen einen weißen Laminat Boden zu legen.
Größtes Problem für das Anstreichen des Bodens war das man dann einige Tage nicht mehr darauf laufen konnte.
Laminat ist nicht so mein Ding aber ich musste auch noch Rechnung mit der Bodenheizung halten, also blieb nichts anders übrig. Jetzt muss ich mich bis zum 1. Dezember noch gedulden (hmm meine Schwachstelle!), dan wird der Boden gelegt.
Gestern kam aber das nächste Projekt auf mich zu. Der Gärtner unserer Nachbarn hatte 2 sehr schöne Äste von einen Baum/Strauch geschnitten (die Knospen noch daran!). Ich sah darin gleich einen -mal etwas anders als anderen Weihnachtsbaum für das neue Atelier. Der Gärtner dachte das ich nicht ganz bei Trost war, aber ich freue mich riesig über diesen Fund.
Ich werde auf jeden Fall ein Photo meines "Weihnachtsbaums' dann posten
Auf dem Bild sieht ihr ein Stück des Astes mit etwas Herbstsonne darauf.

Geen opmerkingen: