woensdag 22 mei 2013

Twins...............

Vandaag laat ik jullie een ander hoekje zien in het voorste gedeelte van de winkel. Hier heb ik deze keer een kinderhoekje van gemaakt met 2 metalen brocante ledikanten, die je ook als bankje kunt gebruiken.
Inspiratie was een kamertje voor een tweeling, jongen en meisje. De kleurtjes wilde ik zo rustig mogelijk houden.Ik heb gekozen voor zwart, grijs, wit met wat poederroze erbij.  Dat is echt een  nieuwe trend in kinderkamers: de basis wordt rustig gehouden met een enkel kleur-accent. Wat een verschil met 5 jaar geleden toen ik met de winkel begon, want toen kon het haast niet bont genoeg zijn! Jullie kunnen je voorstellen hoe leuk het is om als moeder van al zo grote kinderen weer helemaal los te gaan op een babykamertje............




Heute zeige ich euch eine andere Ecke im vordersten Teil des Ladens. Hier habe mich dieses Mal für ein Kinderzimmer, Inspiration Zwillinge Junge und Mädchen,  entschieden mit 2 Shabby Chic Bettchen (die man auch als Bank aufstellen kann). Die Farben wollte ich so neutral wie möglich gestalten. Darum habe ich mich entschieden für schwarz, grau, weiß mit etwas Puderrosa dazu. Das ist in Holland ein neuer Trend auch Kinderzimmer werden basic (was die Farben betrifft) eingerichtet mit einzelnen Farbtupfer. Welch ein Unterschied vor 5 Jahren als ich mein Laden öffnete, da konnten die Kinderzimmer nicht bunt genug sein.  Ihr könnte euch bestimmt vorstellen wieviel Spaß es einer Mutter, inzwischen so großer Kinder, bereitet mal wieder ein Babyzimmer einzurichten.........

Voor het eerst heb ik bij het schrijven van dit blogbericht wat twijfels. Gezien de actualiteit bijv. de vreselijke afloop van de zoektocht naar de twee vermiste broertjes, de mensen in Oklahoma die werkelijk alles verloren hebben, mensen die door woekerpolissen, terwijl ze altijd netjes aan hun verplichtingen voldaan hebben, met torenhoge schulden blijven zitten. Het verdriet van medeblogsters...........het raakt me momenteel allemaal heel erg en vraag me af is zo'n blogberichtje over je winkel niet hartstikke oppervlakkig???



Heute habe ich zum ersten Mal Zweifel über mein Blogbericht. Die Tagesschau bringt zur Zeit furchtbare Nachrichten. In Holland wurden zum Beispiel zwei vermisste Brüder (7 und 9 Jahre alt) vom eigenen Vater getötet, die Leute in Oklahoma die wirklicht alles verloren haben. Auch auf einigen Blogs gibt es soviel Leid, daher frage ich mich ist ein Bericht über nur eine Ecke des Ladens nicht viel zu oberflächlich?

17 opmerkingen:

Alie zei

Nee hoor, dat vind ik niet, het bloggen is, voor mij tenminste en ik denk voor velen, een uitlaatklep, ontspanning. Ja, er gebeuren vreselijke dingen en ik kan heel goed begrijpen dat dan het bloggen even op een heel laag pitje staat, dat je daar dan even geen belangstelling voor hebt. Maar een mens moet verder. Ik vind je hoekje prachtig, die bedjes zo gaaf!

Kerstins Kreativtüdelüt zei

Nein, das finde ich nicht! Es muß doch auch was schönes geben! Und Deine Ecke ist total schön geworden! Das sind genau meine Farben! Und die Betten sind ja so süß! Der Nachttische sind auch wunderschön! Wirklich chic geworden! Mensch, da lebe ich ja genau im Trend! Ich verbinde die Farben aber auch mal mit Korb, Rattan und Naturfarben!

Schön, war´s bei Dir!

Bis dann ...
und liebe Grüße von
Kerstin

La Blomst-Living zei

Ach Tina, dan zijn er zoveel dingen oppervlakkig...het is juist heerlijk om afleiding te hebben...blog maar lekker door over je winkel hoor!
Ik vind je bedjes te gek,
liefs Linda

Anoniem zei

Tja, alleen al voor al die nieuwe baby-kamers zou je opnieuw....Nehh, het is goed zo. Jij hebt wel een leuke oplossing daarvoor: ermee werken en stylen. En dit keer is het je ook weer gelukt, om een mooie sfeer neer te zetten!
En wat het leed in deze wereld betreft: ik besef nu wel, dat wat we hebben, zeer kostbaar is. En daarmee bedoel ik niet alleen de materiële dingen, maar ook het gezin, het thuis-gevoel. En daarbij vind ik het bloggen met mede-blogsters ook altijd een zeer warme deken...Want dat hebben we toch allemaal gemeen: wij willen graag een warm thuis creëren...
Liefs, Peetje

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

ziet er prachtig uit en nee hoor vind je post heerlijk is weer wat anders dan al die leed sta erbij stil maar niet te lang anders heb je geen leven xxx fijne week lieve groet rosita

Ús hûs ús thús zei

Het is juist zo goed en heerlijk om ook met leuke dingen bezig te zijn. Dus ik vind het absoluut niet oppervlakkig. We kunnen meeleven met anderen, maar het heeft geen zin om er in mee te gaan. Dan worden we met zijn allen heel erg ongelukkig. Ik denk dat mensen met verdriet juist ook troost en plezier kunnen halen uit de "gewone" dagelijkse dingen. Zoals bijvoorbeeld jouw prachtige winkel. Want ik vind dit hoekje ook weer helemaal super. En ik ben helemaal fan van je spijlenbedjes.
Geniet maar lekker van je fijne winkel!
Groetjes van Aleta

Mayflower zei

Ik sluit me bij de anderen aan Tina. Dit was ook het eerste wat in mij opkwam. Het is goed stil te staan bij het verdriet en leed van anderen, maar daarnaast is het fijn om ook weer met plezierige dingen bezig te zijn, dit zijn ook weer kleine lichtpuntjes.
Mooie sfeer heb je gecreëerd in de winkel.
Fijne avond en liefs, Mea

Home and Lifestyle zei

Plezier hebben in het bloggen betekent niet dat je niet begaan bent met het leed en het verdriet in de wereld. Stoppen met bloggen verandert ook niets aan de ellende van anderen, in ieder geval niet op afstand. Maar uit reacties van stille volgers is mij wel gebleken dat juist door het lezen van onze posten mensen lichtpuntjes op hun dag zien, door moeilijke periodes worden geholpen of door inspiratie afleiding vinden waardoor hun problemen minder op de voorgrond komen...ook dat is wat waard.

Wat een mooie combinatie van meubeltjes bij elkaar!

Lieve groet, Ingrid

What's in a day zei

iedereen verwoordt het al zo mooi Tina, dat moet ook weer als een warme deken voelen, juist het delen met elkaar, ook wat jou bezighoudt, mag verteld worden en voelt het niet goed, dan hebben we daar ook alle begrip voor, vandaag heb ik met mijn kleuterklas ook over het gebeuren gepraat, ze waren zo begaan, maar daarna sluiten we het af, we moeten verder en dan merk je dat het ook goed is.
Je bedjes zijn heel leuk en de inrichting...prachtig.

Een lieve groet,
Eefie

Anneke zei

Het is zo fijn dat we elkaar hebben en alles met elkaar kunnen delen. Het is een heerlijke uitlaatklep. En het zegt zoveel over je dat je er bij stil staat over de verschrikkelijke dingen die op dit moment allemaal gebeuren. Je wordt van de ene emotie in de andere geworpen. Ik vind het zeker niet oppervlakkig dat je over jouw winkel schrijft. Daar mag je best trots op zijn hoor. Ik wil je ook nog bedanken voor je lieve berichtje op mijn blog. Het meeleven heeft me erg goed gedaan.
Liefs Anneke

Bij Guusje Thuis zei

Nee joh, juist ook gewoon over je bedjes en andere mooie dingen bloggen, dat is zeker niet oppervlakkig hoor!

Al die nieuwsberichten raken de meeste bloggers wel en ik vind het mooi als bloggers e.e.a. wat er in hen om gaat weten te verwoorden, maar ondertussen vind ik het ook weer heerlijk relativerend om naar een mooie woonblog te kijken en inspiratie op te doen. Zo is het leven toch?!

het moonhuis zei

Ik begrijp je heel goed Tina, dat gevoel had ik nou ook, toen ik mijn post plaatste over de heerlijke eerste pinksterdag.
Het raakt iedereen!!Moet je zien wat een mooie reactie's je al hebt gekregen.
Wat een mooie foto's dat heb je prachtig gestyled zeg!!

Liefs Monica

It Is The way of life zei

Inderdaad bloggen is om met iederéén te kunnen delen wat je bezig houd en dat is goed .Het is verschrikkelijk wat er allemaal is gebeurt het kan iederéén overkomen dus ga vooral door en het is zeker niet oppervlakkig want wat heb je een prachtige foto en mooie styling gedaan !
Liefs Ida

Plenty of Presents zei

Oppervlakkig? Doe niet raar, ik vind het heerlijk om luchtige post te lezen. Ik zet de tv weleens uit. wat zwaar allemaal! en nee ik stop mijn hoofd niet in de grond. Wat heb je schattig gedecoreerd, heerlijk om te doen. Van mij mag het iets voller, dus nog een deken over de rand van een ledikant! Maar ik houd van meer.... Mooi gedaan! fijne dag. groetjes Paula

Hann¥ zei

Wat een prachtige bedjes....ik heb met mijn zusje in het begin samen in een bedje gelegen....mijn ouders wisten niet dat ook ik nog kwam ;-)
Verrassing dat er twee kindjes kwamen...
Lieve groetjes,Hanny

Hann¥ zei

Oh enne lekker zo blijven bloggen hoor.....ook wel fijn om dit te lezen ;-)
KNUF!

Muurstickers zei

Erg leuk hoekje hoor, leuke bedjes en een stoer bord!