dinsdag 7 mei 2013


Voorjaarsmoeiheid daar heb ik gelukkig geen last van..........af en toe wel moe worden van mezelf..........
Want waarom kan ik nou toch niet stil zitten en waarom heb ik altijd weer nieuwe projecten in mijn hoofd.
Hoe ik tot deze zelfkennis juist nu kwam..............een tijdje geleden heb ik het boek "Wonen is een werkwoord" /Yvonne Bakker, John Dummer uit mijn winkel gepakt!

Het boek is geschreven door een styliste en een fotograaf die al jaren woonproducties voor tijdschriften in binnen en buitenland maken. In dit boek hebben ze een selectie van hun beste ideeën en interieurs bijeengebracht. De sfeervolle collages van de illustrator Hanneke de Jager maken er een schitterend en uniek woonboek van.


Nu moet ik toegeven dat ik het boek ooit bij mijn leverancier heb gekocht als leuke toevoeging aan een groen/roze etalage :-)
Na de koffie was ik druk aan het nadenken of ik dit aandurfde.........................................

Want in dit boek stond een foto van een paarse muur -waarbij de inrichting op de foto mij eigenlijk niet zo aansprak-.............maar de kleur op de muren wel.................Hebben jullie dat nou ook dat één zo'n foto je zo onrustig kunnen maken??




Op de foto lijkt de kleur vrij paars dat heb ik eigenlijk niet in gedachten, maar juist meer een matte grijs-paarse tint?
En laat ik nou laatst een tafeltje met precies deze kleur geverfd hebben.............



Nou lijkt dit tafeltje ook vrij paars op de foto maar is in het echt meer mat grijs/paars..................................
Inmiddels een tijdje verder en heb ik zojuist het hele atelier in deze kleur geverfd...........de muren zijn nog nat (dus de foto's volgen nog!) .over het resultaat twijfel ik momenteel niet eens (mij kennende heel verdacht)..............enne tijdens het verven wist ik ineens precies welke kleur het middelste gedeelte van de winkel moet worden, nu nog beige bruin, vanaf morgen Hampton blue........................misschien toch maar alvast sparen voor de volgende meivakantie, want wellicht wenselijk om volgend jaar gewoon eens rust te nemen!!

Unter Frühjahrsmüdigkeit leide ich glücklicherweise nicht, aber manchmal werde ich schon ein bisschen müde von meinem Tatendrang. Vor einer Weile  trank  ich einen Cappucino und las ich das Buch (siehe oben übersetzt ": Wohnen ist ein Verb")
Dort sah ich ein Foto, dass mir was das dekorieren betraf, nicht sonderlich gefiel, aber die Wand umso mehr.
Ich würde nicht genau diesen Farbton wählen, aber etwas mehr grau.violett, wie ein Tisch den ich letztens angestrichen habe (jetzt sieht dieser auf diesem Bild wieder leider zu violett aus........). Passsiert euch das auch manchmal, das ein Bild euch so durcheinander bringen kann?
Inzwischen eine Woche später und das Atelier des Ladens ist genau in diesem Farbton angestrichen. Die Farbe trocknet gerade also Bilder folgen noch! Und während des Anstreichens fiel mir ein welcher Farbton der mittlere Teil des Ladens werden musste............Hampton blue........das werde ich dann morgen in Angriff nehmen! Ich glaube nächstes Jahr in den Mai Ferien buche ich einen Urlaub damit ich mal zur Ruhe komme.................

11 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een lekker fris kleurtje voor het voorjaar, ik denk dat het heel mooi staat in je atelier. Ik ben benieuwd!

Lieve groet, Ingrid

Kerstins Kreativtüdelüt zei

Das ist ja mal ein tolles Buch! Gibt´s das auch auf Deutsch! Na ja, wahrscheinlich eher nicht! Dein Tischchen ist klasse! Das hätte ich mir auch angestrichen, aber ich mag eher weiß oder grau, oder hellblau (grins)!

Dann noch viel Spaß beim dekorieren!

Liebe Grüße
Kerstin

What's in a day zei

Jij durft het goed aan te pakken en dan met deze mooie kleur, helemaal goed hoor.
Ben benieuwd naar de rest.

Lieve groet,
Eefie

http://whats-inaday.blogspot.nl

Unknown zei

Mooie kleur, ben ook benieuwd naar het eindresultaat.

Fijne Avond,
Inge, my choice

Anneke zei

Je durft hoor. Een mooie gewaagde kleur. Maar die onrust herken ik wel. Als ik de mooie blogs van jullie bekijk dan wil ik ook altijd het één en ander uitproberen. Maar ik vind altijd dat ik het bij een ander dan veel mooier vind. Hoe dat komt??? Geen idee. Maar ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat.
Liefs Anneke

Roelie Steinmann Photography zei

Goh zeg wat gedurfd zeg zo'n lila muur. Maar het resultaat zal vast prachtig zijn. Het tafeltje zag er ook al mooi uit. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het opgedroogd is.

Fijne avond, Roelie de hortensiatuin

La Blomst-Living zei

Gewaagd, maar zoals je zegt zal het niet zo paars zijn als wij op de foto zien. En voor een winkel is het toch heel anders dan voor in een huis. Het zal er best lekker fris uitzien! Laat je foto's straks maar zien, ben benieuwd! Het kwartje valt bij me, je nieuwe kleuren hebben te maken met de naam van je winkel en webshop en blog...
Lieve groet, Linda

het moonhuis zei

Ooh ja hoor, heel herkenbaar.
Het plaatje van de paarse muur, herken ik, dat is van een reportage die volgens mij ooit in de Ariadne heeft gestaan. Ik heb die in een van mijn mappen zitten.
Ik ben benieuwd naar de foto's van het eindresultaat!!

Liefs Monica

Ús hûs ús thús zei

Mijn hoofd zit ook altijd vol! Dus heel herkenbaar. Ik ben ontzettend benieuwd naar je "nieuwe" atelier!
ps "balen" dat je favoriete tafel is verkocht. Ik leef met je mee! Mijn favoriete eiken tafel werd op de vorige fair verkocht. Gelukkig aan mijn vriendin zodat ik hem zo nu en dan nog even kan zien!
Fijne dag!
Groetjes van Aleta

Hann¥ zei

Fris kleurtje dat vast erg mooi zal staan :-)
Lieve groetjes,Hanny

Anita zei

Mooi kleurtje! Erg benieuwd naar het resultaat :-)
Fijne avond! Groetjezz lfs mij